اینجا همه چی است.
پرتاب موفق «ماهواره فجر» به فضا با فرمان رییس جمهور/ چهارمین ماهواره ایرانی در آسمان درخشید
دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:, ساعت 21:19 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )
با رمز «یا محمد رسول الله (ص)»

 پرتاب موفق «ماهواره فجر» به فضا با فرمان رییس جمهور/ چهارمین ماهواره ایرانی در آسمان درخشید

ماهواره فجر با شعار «الله اکبر» و با رمز مبارک «یا محمد رسول الله (ص)» با موفقیت به فضا پرتاب شده و در مدار قرار گرفت.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، در خجسته ایام الله دهه مبارک فجر و در آستانه 14 بهمن روز فناوری فضایی متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع، به عنوان نخستین سازمان پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام و شرکت صنایع الکترونیک ایران به عنوان اولین سازنده ماهواره در کشور، به حول و قوه الهی موفق شدند با شعار «الله اکبر» و با رمز مبارک «یا محمد رسول الله (ص)»، چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام «فـــجـــــر» به فضا پرتاب کنند و در مدار زمین قرار دهند.

رییس جمهور کشورمان پس از پرتاب موفقیت امیز ماهواره ملی فجربه فضا، با تبریک پرتاب «ماهواره ملی فجر» با «ماهواره بر بومی سفیر فجر» (ساخت متخصصان ایرانی) گفت: دانشمندان و اندیشمندان برجسته ایران در زمینه علوم فضایی وارد مرحله جدیدی شده اند.

حجت الاسلام روحانی افزود: دولت مصمم است مسیر پیشرفت ملی را ادامه دهد و ان شاءالله در سال های پیش رو به مرحله ای می رسیم که همه نیازهای کشور در عرصه های فضایی، به دست دانشمندان پرتوان ایران و بر مبنای تکنولوژی بومی تامین خواهد شد.

پرتاب موفق «ماهواره فجر» به فضا با فرمان رییس جمهور/ چهارمین ماهواره ایرانی در آسمان درخشید

همچنین سردار دهقان با تبریک این موفقیت ارزشمند به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهور و ملت شریف ایران گفت: ‌طراحی و ساخت ماهواره ملی فجر حاصل تلاش مومنانه، ‌خالصانه و جهادی دانشمندان و محققان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران و شرکت های دانش بنیان داخلی و مراکز تحقیقاتی علمی و دانشگاهی کشور و نشان دیگری بر تداوم رشد بالنده علمی کشور در عرصه ی فناوری های پیشرفته است.

سردار دهقان درباره «ماهواره بر سفیر فجر» نیز گفت: ماهواره بر سفیر فجر که همه مراحل طراحی و ساخت آن به صورت بومی در سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع انجام شده است؛ تثبیت توانمندی ماهواره برهای جمهوری اسلامی ایران برای استقرار در مدار زمین و دستیابی به یک پروژه ملی قابل طرح در سطح جهانی از دستاوردهای طراحی و ساخت آن است.

وی ایجاد زیر ساخت های مناسب و کسب توانمندی برای طراحی و ساخت نسل جدید ماهواره برها، فراهم شدن زمینه ورود به بازار جهانی خدمات فضایی به واسطه پرتاب ماهواره، استفاده از توانمندی های بومی در توسعه علوم و فناوری های فضایی و طراحی ماموریت های پیچیده فضایی را از دیگر دستاورهای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره ملی فجر ذکر کرد.

وزیر دفاع در ادامه افزود: مرکز هدایت و کنترل عملیات فضایی کشور عهده دار پشتیبانی و نظارت بر عملیات بهره برداری ماهواره فجر به کمک شبکه ایستگاه های زمینی بومی است که همه مراحل طراحی، ساخت، تست و نصب آنها به همت متخصصان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران انجام شده است.

وزیر دفاع با قدردانی از زحمات، تلاش ها و همت بلند متخصصان فضایی کشورمان در بخش های مختلف به ویژه شرکت صنایع الکترونیک ایران و سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، این موفقیت و پیروزی بزرگ را در تداوم پیروزی های بزرگ ملت ایران در دهه فجر ذکر کرد و افزود: موفقیت کشورمان در عرصه فناوری فضایی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود.

سردار دهقان گفت: به فضل الهی دستاوردهای بزرگ دیگری در عرصه فناوری فضایی با همت و تلاش فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع در دست اقدام است که ان شاء الله در آینده به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

همچنین شبکه خبری العالم اعلام کرد که ماهواره فجر در مدار و در ارتفاعی بین 250 تا 450 کیلومتری زمین قرار گرفته است.
منبع:مشرق نیوز
 
 

موضوعات مرتبط: کلیپ، اخبار، ،

برچسب‌ها:

هشدار پاپ به نشریه شارلی ابدو : وقتی تحریک می کنید انتظار مشت را هم داشته باشید
یک شنبه 28 دی 1393برچسب:, ساعت 21:31 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )
اگر او به مادر من اهانت کند باید انتظار دریافت یک مشت به صورت خود را داشته باشد. این امری طبیعی است. شما نمی توانید انسان ها را تحریک کنید. حق آزادی بیان باید در مورد باورهای دینی مردم محدودیت هایی داشته باشد.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به اقدام نشریه شارلی ابدو در چاپ مجدد کاریکاتور پیامبر اسلام واکنش نشان داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ، پاپ در هواپیما و در مسیر عزیمت از سریلانکا به فیلیپین در جمع خبرنگاران با اشاره به حملات اخیر در فرانسه با محکوم کردن اقدامات خشونت بار، گفت: "آزادی بیان یکی از حقوق پایه ای انسان هاست ، اما این حق نا محدود نیست و محدودیت هایی دارد."

پاپ با اشاره به مشاور نزدیکش دکتر "آلبرتو گاسپاری" که در هواپیما در کنار او ایستاده بود، گفت :" برای مثال  از همین دوست نزدیکم دکتر گاسپاری کمک می گیرم. اگر او به مادر من اهانت کند باید انتظار دریافت یک مشت به صورت خود را داشته باشد. این امری طبیعی است. شما نمی توانید انسان ها را تحریک کنید. حق آزادی بیان باید در مورد باورهای دینی مردم محدودیت هایی داشته باشد. کسانی که باورهای دیگران را تحریک می کنند باید انتظار همان ضربه مشتی را که درباره دکتر گاسپاری گفتم داشته باشند."

پاپ در کنار دکتر گاسپاری

هشدار پاپ به نشریه شارلی ابدو : وقتی تحریک می کنید انتظار مشت را هم داشته باشید

 

پاپ همچنین درباره این پرسش که آیا پس از حملات به پاریس کلیسای واتیکان از سوی گروه هایی چون القاعده با داعش تهدید شده است، گفت : ما تا کنون تهدیدی دریافت نکرده ایم.

گفتنی است نشریه شارلی ابدو تا کنون بارها کاریکاتورهایی را از پاپ های مختلف در صفحه نخست خود منتشر کرده است.

کارکنان این نشریه فرانسوی که به دلیل حملات اخیر تروریستی به دفتر این نشریه، در کانون توجهات قرار گرفته است، می گویند از نظر آنها امر مقدسی وجود ندارد و آنها این حق را دارند تا همه باورها و ادیان را مورد تمسخر قرار دهند و با آنها شوخی کنند.

چهارشنبه هفته گذشته 2 فرد مسلح با همراهی یک راننده جوان 18 ساله به دفتر این نشریه حمله کرده و 10 نفر از جمله 4 کارتونیست آن را کشتند. گروه القاعده جزیره العرب در یمنمسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و اعلام کرده است این اقدام به دلیل چاپ کاریکاتورهای موهن از پیامبراسلام بوده است.

منبع.عصرایران

موضوعات مرتبط: اخبار، ،

برچسب‌ها:

صفحه قبل 1 صفحه بعد
 
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بیگانگان و آدرس alien.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

<-PollName->

<-PollItems->

تماس با ما

پیج رنک گوگل مهدویت امام زمان (عج) پخش زنده حرم سوره قرآن
بنر دوستان