اینجا همه چی است.
آدولف هیتلر
جمعه 20 دی 1393برچسب:, ساعت 12:1 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )

آدولف هیتلر (به آلمانی: Adolf Hitler)  (زادهٔ ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ – درگذشتهٔ ۳۰ آوریل ۱۹۴۵) رهبر کاریزماتیک حزب ملی سوسیالیست کارگران آلمان (حزب نازی) بود. او بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ صدر اعظم آلمان و از ۱۹۳۴ به بعد، هم‌زمان در مقام پیشوای رایش آلمان بزرگ نیز حکومت کرد.[۱]

موضوعات مرتبط: ، تاریخ، ،

برچسب‌ها:

زیست گاز
جمعه 20 دی 1393برچسب:, ساعت 10:48 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )

زیست گاز، گاز زیستی یا بیوگاز (به انگلیسی: Biogas) از شکستن ریزاندامگان (میکروارگانیسم‌ها) و باکتریهای در غیاب اکسیژن بدست می‌آید. زیست گاز یک منبع تجدیدپذیر انرژی حساب میشود، مشابه انرژی خورشیدی و انرژی بادی. زیست گاز را میتوان از مواد خام محلی و بازیافت زباله تولید کرد، در نتیجه سازگار با محیط زیست است.

زیست گاز در یک فرایند تجزیه بی هوازی توسط باکتریهای بی هوازی و یا در یک فرایند تخمیر مواد قابل تجزیه از قبیل کود کشاورزی، فاضلاب، زباله های شهرداری، زباله های سبز (باغها و پارکها)، مواد گیاهی و محصولات کشاورزی بدست می آید. زیست گاز بطور کلی از متان و دی اکسید کربن تشکیل شده، اما ممکن است مقادیر ناچیزی سولفید هیدروژن، بخارآب و زیلوکسان (اکسید سیلیکن) نیز داشته باشد.

تولید

زیست گاز عملاً بعنوان یک گاز زباله تولید میشود. نیروگاه زیست گاز اسمی است که به یک تخمیرکننده بی هوازی داده میشود که این دستگاه روی زباله ها کار میکند.

اجزای تشکیل دهنده

  1. گاز متان حدود ۶۲ تا ۷۰ درصد.
  2. گاز کربن دی‌اکسید ۳۰ تا ۳۵ درصد.
  3. سولفید هیدروژن، گوگردوازت به مقدار کم

این گاز در شرایط تهیه آزمایشگاهی با وجود نا خالصی قابل اشتعال است. ارزش حرارتی این گاز دو ونیم برابر گرمایی است که از سوزاندن فضولات دامی تولید می‌شود.

 

کاربردها

خالص سازی زیست گاز

تزریق زیست گاز به شبکه گازرسانی

زیست گاز در حمل و نقل

موضوعات مرتبط: فیزیک، ،

برچسب‌ها:

اهورامزدا
جمعه 19 دی 1393برچسب:, ساعت 17:10 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )

 
سنگ‌نگاره اهورامزدا و اردشیربابکان که یکی از زیباترین و سالم‌ترین نقوش بازمانده از دورهٔ ساسانی است، در گوشهٔ شرقی محوطهٔ نقش رستم، بر سینهٔ صخره‌ای تراشیده شده است.
در نگاره اهورامزدا در سمت راست به سواری بر اسب تشبیه و حک شده است.

 

 

بقیه در ادامه مطلب

موضوعات مرتبط: تاریخ، ، ،

برچسب‌ها:

سیمرغ
جمعه 19 دی 1393برچسب:بختک, ساعت 17:10 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )

سیمُرغ نام یک چهرهٔ اسطوره ای-افسانه‌ای ایرانی است. او نقش مهمی در داستان‌های شاهنامه دارد. کنامش کوه اسطوره‌ای قاف است. دانا و خردمند است و به رازهای نهان آگاهی دارد. زال را می‌پرورد و همواره او را زیر بال خویش پشتیبانی می‌کند. به رستم در نبرد با اسفندیار رویین تن یاری می‌رساند و... جز در شاهنامه دیگر شاعران پارسیگوی نیز سیمرغ را چهرهٔ داستان خود قرار داده‌اند. از آن دسته‌است منطق الطیر عطار نیشابوری...

بقیه در ادامه مطلب

موضوعات مرتبط: تاریخ، ، ،

برچسب‌ها:

شبیه سازی کپسول اوریون
جمعه 19 دی 1393برچسب:, ساعت 17:3 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )

http://www.aparat.com/v/FA2PT

همچنین برای دانلود با کیفیت HD به لینک زیر بروید.

http://s4.picofile.com/d/72a1e54e-4e8d-45ef-b623-2952386bd416/Orion_SM.mp4

بر اساس اعلام ناسا، نخستین پرتاب آزمایش کپسول فضایی «اوریون» به فضا توسط موشک Delta IV انجام خواهد شد.کپسول اوریون (Orion) وسیله نقلیه فضایی چند منظوره با ظرفیت چهار سرنشین است و ناسا قصد دارد از این فضاپیما برای انتقال فضانوردان به سیارک های دور دست و حتی سفر به مریخ استفاده کند. موشک فضاپیمای «اوریون» انتخاب شد کپسول فضایی اوریون توسط محققان لاکهید مارتین طراحی شده است
موضوعات مرتبط: کلیپ، ، ،

برچسب‌ها:

آتنا:الهه ی خرد و جنگاوری
جمعه 19 دی 1393برچسب:, ساعت 13:19 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )

آتنا (به یونانی: Άθηνά، یا Ἀθήνη, Athénē)، در اسطوره‌های یونان، الههٔ نگهبان شهر آتن بود و نام آتن را به افتخار او این چنین نامیدند. او ایزدبانوی عقل و خرد، فرزانگی، هنر، عدالت و جنگ بود. علاوه بر این، وی یکی از الهه‌های باکره و دختر زئوس و متیس (تیتان تأمل) که به عنوان اولین همسر زئوس محسوب می‌شد، بود. او قابل قیاس با مینروا در اساطیر رم باستان است.

 

بقیه در ادامه مطلب

موضوعات مرتبط: تاریخ، ، ،

برچسب‌ها:

نرم افزار Google Earth(گوگل ارث)
جمعه 19 دی 1393برچسب:, ساعت 12:55 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )

نرم افزار گوگل ارث، یا همان کره زمین گوگل (Google Earth) نرم افزاری است که امکان تماشای نقاط مختلف کره زمین توسط ماهواره های گوگل را فراهم میکند. توسط این نرم افزار میتوانید به صورت سه بعدی و کاملا دقیق، هر نقطه ار کره زمین را با دقت بسیار بالا مشاهده کنید.

 

بقیه در ادامه مطلب

                                                               

 

موضوعات مرتبط: نرم افزار، ،

برچسب‌ها:

تایفون:کابوس المپ نشینان
پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, ساعت 23:37 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )

تایفون (به یونانی: Τυφῶν) که تایفوئیوس (Τυφωεύς) هم نامیده می‌شود نام هیولایی در اساطیر یونان بوده‌است که در مورد منشاء آن روایت‌های گوناگونی وجود دارد.

تایفون، اژدهایی با نفس آتشین، صدسر و خستگی ناپذیر بوده‌است. گایا، در اوج نا امیدی او را به دنیا آورد تا از تایتان‌ها در مقابل المپیان محافظت کند. او تا حد زیادی موفق می‌شود و تعدادی از خدایان المپ را فراری داده و زئوس را به بند می‌کشد. هرمس به نجات زئوس می‌آید و زئوس هم با استفاده از تیرهای آذرخش، تایفویوس را از بین می‌برد. گفته می‌شود که تایفوئیوس زیر کوه اتنا (Etna) در سیسیل دفن شده‌است.[۱]

 

روایت

روایت هزیود که راجر لنسین گرین هم در کتاب اساطیر یونان خود به آن اشاره کرده‌است، تایفون زادهٔ گایا بود. گایا او را پس از رانده شدن تیتان‌ها و بندی کردن آن‌ها، بدون یاری اورانوس از خود پدید آورد تا انتقامی از خدایانی که فرزندان او را رانده بودند بگیرد.

روایت هومری

هرا در برابر این امر که زئوس به تنهایی آتنا را پدید آورده بود (آتنا فرزند زئوس و همسر دیگر وی متیس بود) بسیار خشمناک شد و اراده کرد که او نیز بی یاری زئوس فرزندی پدید آورد. هرا می‌خواست این فرزند هماورد زئوس باشد، او با کمک تیتان‌های محبوس، زمین و آسمان در شکل مینوی خود او را پدید آورد که در کارش به هیچ عنوان موفق نشد و تیفون را زاد که نه به ایزدان و نه به آدمیان شبیه بود، بلکه تازیانه‌ای ابنا بشر به شمار می‌رفت.

توصیف تایفون

حدفاصل میان یک موجود بشری و یک حیوان بود، از حیث قامت و قدرت بر همه فرزندان زمین فزونی داشت و از همه کوهستانها بزرگ‌تر بود و سر او اغلب به ستارگان بر می‌خورد و وقتی دست‌هایش را باز می‌کرد یکی به مشرق و دیگری به مغرب می‌رسید و بجای انگشتان یکصد سر اژدها داشت، از کمر به پایین بدن او از افعی‌ها پوشیده شده و دارای بال بود و از چشمانش آتش بیرون می‌زد و تیفون آنقدر وحشتناک بود که وقتی خدایان متوجه حمله او به آسمان شدند از ترس همه به مصر گریخته و شکل حیوان‌ها را به خود گرفتند.

او تا حد زیادی موفق می‌شود و تعدادی از خدایان المپ را فراری داده و زئوس را به بند می‌کشد و پی‌های مفصل‌های او را بیرون می‌کشد و او را رها می‌کند تا پس از استراحت، او را از بین ببرد. هرمس به نجات زئوس می‌آید، به صورت نوازنده‌ای دوره‌گرد نزدیک او می‌شود و تایفون را فریب می‌دهد و پی‌ها را برای تعمیر سازش از او می‌گیرد. و زئوس هم با استفاده از تیرهای آذرخش، تایفویوس را از بین می‌برد. در روایتی دیگر آپولوست که هیولا را می‌فریبد.

پیتون غول – اژدهایی ماده – که زادهٔ زمین بود، پرستار تیفون به شمار می‌رفت. گفته می‌شود که تایفوئیوس زیر کوه اتنا در سیسیل دفن شده‌است.

موضوعات مرتبط: تاریخ، ، ،

برچسب‌ها:

اهریمن
پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, ساعت 14:56 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )

اهریمن (از اوستایی انگره‌مَینیو) بدنهاد است.اهریمن پلیدی است و برای از بین بردن نیکی تلاش می‌کند ولی چون دون و پست مایه‌است و اهورامزدا آگاه بر هر چیز است پس سرانجام در پایان کار اهریمن نابود شده و اورمزد بر او چیره می‌شود و کار جهان یکسره به نیکی خواهد گرایید.در این میان انسان و امشاسپندان و دیگر ایزدان (فرشته) و موجودات نیک (مزدا آفریده) که همگی آفریدهٔ اهورامزدا هستند در مبارزه با دئوه‌ها (دیوها) که موجودات و پدیده‌هایی اهریمنی هستند در تلاشی کیهانی برای پیروزی نیکی بر بدی هستند. اهریمن را در پارسی اهرِمن هم می‌گویند. می‌شود او را همتای شیطان در باورهای سامی دانست.

بقیه در ادامه مطلب

موضوعات مرتبط: تاریخ، ، ،

برچسب‌ها:

پوسایدون
پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, ساعت 13:59 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )

پوزئیدون (به یونانی: Ποσειδων ,Poseidôn)، در اساطیر یونان خدای نام‌های بسیاری از جمله دریاها، رودخانه‌ها، سیل، خشکسالی، زمین لرزه و اسب‌ها بود اما او به خدای دریاها شهرت دارد و محافظ تمامی آب‌ها است. او قابل قیاس با نپتون در اساطیر رم باستان است ولی نباید این دو را با هم اشتباه گرفت. پوزئیدون فرزند کرونوس و رئا، یکی از دوازده ایزد المپ‌نشین و در بین آن‌ها یکی از شش فرزندی بود که بالاخره توانست قدرت‌های دنیا را تقسیم کند. برادران و خواهران او عبارتند از: هستیا، دیمیتر، هرا، هادس و زئوس. تقسیم بندی جهان بین او و برادرانش زئوس و هادس رخ داد. پوزئیدون فرمانروای دریاها شد، زئوس فرمانروای آسمان و دنیای زیرین هم نصیب هادس شد. نام‌های الوهیت دیگری که به پوزئیدون نسبت داده شده عبارتند از خدای زمین لرزه‌ها و اسب‌ها. نمادهای مرتبط با پوزئیدون عبارتند از: دلفین، نیزه سه‌شاخ و سه ماهی چنگک دار نیزه‌ای. پوزئیدون اغلب از نیروهای خود مانند زمین لرزه، آب و اسب‌ها برای ترساندن و مجازات مردم بعنوان انتقام از آن‌ها استفاده می‌کرد. او یکی از سرپرستاران پیشگوی معبد دلفی بود و بطور گسترده توسط دریانوردان مورد پرستش قرار می‌گرفت...

 

Poseidon sculpture Copenhagen 2005.jpg

بقیه در ادامه مطلب

موضوعات مرتبط: تاریخ، ، ،

 
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بیگانگان و آدرس alien.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

<-PollName->

<-PollItems->

تماس با ما

پیج رنک گوگل مهدویت امام زمان (عج) پخش زنده حرم سوره قرآن
بنر دوستان