پروزه ستی (SETI)
اینجا همه چی است.
پروزه ستی (SETI)
سه شنبه 8 مهر 1393برچسب:دانلود کتاب علمی تخیلی الو الو فرانکشتاین, ساعت 18:37 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )

SETI مخفف جمله "Search for Extra-Terrestrial Intelligence" به معنای "جستجو برای هوش فرازمینی" می باشد.

SETI یک پژوهش علمی است که در میان امواج رادیویی رسیده از سوی فضا ، به دنبال الگوهای منظم و منحصر به فردی می گردد که ممکن است از سوی موجودات هوشمند کیهانی ارسال شده باشند.

در این پژوهش ، با استفاده از رادیوتلسکوپ های قدرتمند ، امواج رادیویی کیهانی جمع آوری و به صورت اطلاعات خام ذخیره می گردند. 
این اطلاعات سپس توسط نرم افزارهایی که ویژه این کار طراحی و بر روی کامپیوتر ها نصب شده اند ، آنالیز می شوند و امواج رسیده از منابع طبیعی کیهان ، از زمینه حذف می گردند تا احتمال یافتن امواج رادیویی منظم که ممکن است منشاء غیر طبیعی داشته باشند ، بیشتر گردد.

فلسفه SETI بر این اساس استوار است که چنانچه یک تمدن کیهانی به مرحله استفاده از رادیو در ارتباطات برسد ، خواه ناخواه امواج رادیویی منظم خود را در فضا پراکنده خواهد نمود. همانطور که زمین از زمان ابداع رادیو چنین کاری را به طور ناخواسته انجام داده است.
همچنین این احتمال وجود دارد که موجودات هوشمند، به طور خودخواسته و جهت اعلام موجودیت ، امواج رادیویی هدفمندی را به سوی فضا ارسال نمایند ،کاری که انسان زمینی نیز مدتیست انجام می دهد.

امواج رادیویی بر حسب قدرت و طول موج ، پس از مدتی تضعیف شده و در زمینه نویز کیهانی به صورت غیر قابل تشخیص در می آیند. 
اما با این حال با استفاده از رادیوتلسکوپ های قدرتمند و آنالیز دقیق ، این شانس همواره وجود دارد که امواج رسیده از یک تمدن کیهانی ، در گستره امواج رسیده از فضا قابل کشف باشند.

یکی از طرح‌های زیرشاخه این پروژه، SETI@Home است. در این طرح افراد می‌توانند نرم‌افزار SETI@Home را دریافت کرده، و بر روی کامپیوتر خود نصب کنند. این نرم‌افزار در مواقعی که افراد باکامپیوتر خود کار نمی‌کنند فعال می‌شود سپس شروع به دریافت اطلاعات ذخیره شده توسطرادیوتلسکوپ‌های SETI از اینترنت می‌کند و پس از پردازش آنها، اطلاعات را به سایت SETI@Home باز می‌گرداند.با این عمل یک ابررایانه مجازی ایجاد می‌شود که برای این طرح کمک بسیار بزرگیست. شما نیز می‌توانید با دریافت این نرم‌افزار به این طرح کمک کنید.

دانلود نرم افزار

سایت ستی(فارسی)

منابع : ویکی پدیا-جستجوی هوش فرا زمینی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ، ، ،

برچسب‌ها:

 
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بیگانگان و آدرس alien.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

<-PollName->

<-PollItems->

تماس با ما

پیج رنک گوگل مهدویت امام زمان (عج) پخش زنده حرم سوره قرآن
بنر دوستان