زیست گاز
اینجا همه چی است.
زیست گاز
جمعه 20 دی 1393برچسب:, ساعت 10:48 | نوشته ‌شده به دست علیرضا فلاح | ( )

زیست گاز، گاز زیستی یا بیوگاز (به انگلیسی: Biogas) از شکستن ریزاندامگان (میکروارگانیسم‌ها) و باکتریهای در غیاب اکسیژن بدست می‌آید. زیست گاز یک منبع تجدیدپذیر انرژی حساب میشود، مشابه انرژی خورشیدی و انرژی بادی. زیست گاز را میتوان از مواد خام محلی و بازیافت زباله تولید کرد، در نتیجه سازگار با محیط زیست است.

زیست گاز در یک فرایند تجزیه بی هوازی توسط باکتریهای بی هوازی و یا در یک فرایند تخمیر مواد قابل تجزیه از قبیل کود کشاورزی، فاضلاب، زباله های شهرداری، زباله های سبز (باغها و پارکها)، مواد گیاهی و محصولات کشاورزی بدست می آید. زیست گاز بطور کلی از متان و دی اکسید کربن تشکیل شده، اما ممکن است مقادیر ناچیزی سولفید هیدروژن، بخارآب و زیلوکسان (اکسید سیلیکن) نیز داشته باشد.

تولید

زیست گاز عملاً بعنوان یک گاز زباله تولید میشود. نیروگاه زیست گاز اسمی است که به یک تخمیرکننده بی هوازی داده میشود که این دستگاه روی زباله ها کار میکند.

اجزای تشکیل دهنده

  1. گاز متان حدود ۶۲ تا ۷۰ درصد.
  2. گاز کربن دی‌اکسید ۳۰ تا ۳۵ درصد.
  3. سولفید هیدروژن، گوگردوازت به مقدار کم

این گاز در شرایط تهیه آزمایشگاهی با وجود نا خالصی قابل اشتعال است. ارزش حرارتی این گاز دو ونیم برابر گرمایی است که از سوزاندن فضولات دامی تولید می‌شود.

 

کاربردها

خالص سازی زیست گاز

تزریق زیست گاز به شبکه گازرسانی

زیست گاز در حمل و نقل



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: فیزیک، ،

برچسب‌ها:

 
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بیگانگان و آدرس alien.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

<-PollName->

<-PollItems->

تماس با ما

پیج رنک گوگل مهدویت امام زمان (عج) پخش زنده حرم سوره قرآن
بنر دوستان